Selamat Datang

Salam Perkenalan pada semua yang singgah sini..

Pendahuluan

Wednesday 6 July 2011

Salam,

Aku nie sebenarnya bukan orang yg rajin sgt nak tulis2 kat blog nie. So mungkin xde la nak tulis panjang lebar apa pun. Ni pun wat blog saja untuk tatapan utk masa akan datang..mcm diari jela jugak, xyah nak tulis2 dlm buku pastu ilang..

Untuk berkongsi blog nie sebenarnya psl apa..dlm 2 3 minggu lepas aku ada jumpa member lama..dok sembang2 ngn dia mcm2 topik, pastu dia ada tanya aku ada simpan syiling x..aku cakap ada la sikit2..dia kata bagus, nanti dia nak tengok..pastu kitaorg gi umah aku..dia pun belek2 la syiling-syiling aku tu..aku lak layan astro..kemudian dia bukak la ceta..dia kata skrg nie dia tgh dok wat koleksi syiling yg lama2..yg parlimen la kalau spesifiknya..aku tanya balik, watpe..

Dia ceta lagi, katanya duit-duit syiling yg lama nie, kalau kita simpan lama2, value dia akan meningkat. Amik contoh yg parlimen tu..mana ada kuar dah..benda nie lama-lama akan pupus..lama2 tinggal sikit..aku dengar jer..nampak mcm menarik. Dia sambung lagi, katanya kalau kita perasan, yg parlimen nie makin lama makin payah nak jumpa..silap2 nanti zaman anak cucu kita nanti tgk gambar jela..so, katanya kalaupun dia xde harta nak tinggal kat anak dia, kurang2 koleksi dia ni nanti mungkin akan bernilai utk masa akan datang..

Dia sambung ceta lagi, psl syiling-syiling nie, ada setengah2 tu dah payah sgt nak jumpa, ada tahun2 la yg susah, ikut jumlah yang dikeluarkan bagi tahun2 tu la..aku tanya, mana la nak tau..bab tu katanya kena amik tau la, check kat internet ke, baca buku ke, mcm2 la..aku kata ok la..mungkin aku boleh start juga nanti..cuba kumpul mana yg patut..

Sambil2 tu aku lak ceta psl projek yg aku tgh wat, dok simpan dinar kelantan ngn dinar kelantan..xde la banyak pun, baru nak mula jer pun..nanti la aku cetakan psl nie di post yg lain nanti..pastu dia siap kumpul yg dah diasingkan duit parlilem tu, adala dekat RM10 hinggit campur2..50 sen ada, 20 sen ngn sepuluh sen..5 sen ngn 1 sen rasa aku mcm xde..betul la dia ckp, dlm byk2 aku simpan syiling tu (byk la pada aku tu, hehe)..mcm xde jer 5 sen ngn 1 sen..pastu dia bag RM10 kat aku..kami sembang2 lagi kemudian dia minta beredar..

lepas dia balik tu, aku pun terpikir yg dia dok cakap tadi...to be continued..:)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

OhBelog