Selamat Datang

Salam Perkenalan pada semua yang singgah sini..

Harga Emas RM202.57 menjelang 2014?

Friday 8 July 2011

Nie dari apa yg aku baca pada paper Berita Harian semalam, utk detail boleh rujuk kat bawah nie:

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/HargaemasRM202_57segram/Article

skrg nie harga emas segram sekitar RM147.32. Apa yg aku nak share kat sini bukannya nak ceta psl ekonomi atau psl kelebihan emas nie secara terperinci. Cuma cukuplah kalau kita sama2 tau yg emas nie trend harganya akan sentiasa meningkat dari tahun ke tahun. Bahan rujukan kat internet nie kalau nak ceta psl emas nie.


So, sapa2 yg ada duit lebih tu, sambil2 cari barang2 antik atau lama yg lain sebagai koleksi, elok juga la beli emas nie utk simpanan atau koleksi utk masa akan datang sbb valuenya sentiasa meningkat. X kisah la nak beli dlm bentuk barang kemas ke, gold bar ke, syiling emas atau lain-lain lagilah. Aku sendiri pun baru jer start nak menyimpan emas nie. Bulan lepas aku ada beli Dinar Kelantan sekeping ngn Dirham Kelantan. Asalnya nak wat koleksi la sbb bukannya ada duit sgt pun nak beli2 emas nie. Dirham tu bolehlah lebih sikit sbb murah, aku beli Dirham tu aritu RM30 ringgat sekeping utk 1 dirham. Yg Dinar Kelantan tu x silap aku RM704 sekeping utk 1 Dinar.

Nanti di entry lain kita ceta psl Dinar dan Dirham Kelantan nie lebih detail k.

Sumber: Berita Harian Online

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

OhBelog